Dodatne informacije za potnike

Osebe z oviranostmi

Kako deluje prevoz na klic?

Potnik naj pokliče prometno-nadzorni center LPP na številko 01/ 58 22 425 ali 051/ 44 99 92 in sicer za mestni promet najmanj dve uri pred potovanjem ter za medkrajevni promet do desete ure dopoldan za prevoz v naslednjem dnevu, kjer poda zahtevo za prevoz na določen dan ob določeni uri in pridobi takojšnjo povratno informacijo o možnosti prevoza ter posledično tudi potrditev prevoza v okviru danih možnosti prevoznika LPP - to velja še posebej tedaj, ko potnik potrebuje za vstop klančino. Minimalno število avtobusov le te še nima, kar pa bo z nakupom novih avtobusov postopoma urejeno.

Ko pokličete, vas seznanimo s tem, kdaj bo avtobus s klančino zagotovo na vašem postajališču, kjer nameravate vstopiti. Prometno-nadzorni center LPP nato potnika najavi vozniku, le-ta pa ob določenem času in kraju na ustrezen način sprejme potnika na avtobus. S tem se oseba z oviranostjo izogne nepotrebnemu stresu, voznik pa je vnaprej seznanjen s potnikom, ki potrebuje pomoč in lahko temu primerno deluje. Razen tega lahko voznik potniku pomaga tudi v primeru izjemnih razmer (obvozi, nesreče...), kar pomeni, da ga / jo spremlja in poskrbi, da varno prispe domov oziroma do spremljevalca.

SMS

Zahtevo za prevoz na klic po SMS lahko podajo gluhi in naglušni, gluhoslepi in osebe, ki uporabljajo znakovni jezik, če imajo ustrezno prilagojen mobilni telefon

SMS pošljite na 051/ 44 99 92, in sicer za mestni promet najmanj dve uri pred potovanjem ter za medkrajevni promet do desete ure dopoldan za prevoz v naslednjem dnevu. V SMS, ki ga boste poslali prometno nadzornemu centru LPP, vpišite naslednje podatke: kdaj in kje želite vstopiti / izstopiti, kdaj in s katero linijo potujete, v kateri smeri, ter predvidoma kakšno pomoč boste potrebovali.

PRIMER REZEVRACIJE ZA SPECIFIČNO POMOČ: "Rada bi rezervirala prevoz na klic, postajališče remiza, ob 13.30, linija 1, smer Šentvid, sem slepa oseba, naj me prosim voznik opozori, kdaj moram izstopiti na postajališču "Podgora". Zahtevajte tudi potrditev prevoza.

V času sneženja je potrebno zahtevo za prevoz na klic sporočiti najmanj 5 ur pred željenim prevozom za mestni promet.

24 ur pred začetkom potovanja

Če se želite zapeljati z avtobusom s klančino na točno določen dan ob točno določeni uri in se s potovanjem ne morete časovno prilagoditi, pokličite za prevoz na klic najmanj 24 ur pred začetkom potovanja. Ta način prevoza velja za osebe s posebnimi potrebami na invalidskih vozičkih, mamice z večjimi otroškimi vozički (za več kot dva otroka), za večje skupine starejših potnikov in podobno.

Zgodovina storitve "Prevoz na klic"

"Prevoz na klic" za osebe s posebnimi potrebami je bil prvič zagotovljen leta 2012. Ukrep 6.1 Demand Responsive Service (Prevoz na klic), ki se je razvijal v sklopu projekta CIVITAS ELAN že od leta 2008, je najprej omogočil Ljubljani prijetna zelena kavalirja na električno energijo, ki razveseljujeta vse seniorje, ki se lahko na ta način laže udeležujejo družabnega življenja v starem mestnem jedru in imajo omogočen dostop do vseh pomembnejših ciljev v pešconi.

Pri nadaljnjem razvoju projekta nam je bilo pomembno zagotoviti mobilnost potnikov z oviranostmi v Ljubljani. Med te sodijo osebe na invalidskih vozičkih (paraplegiki, distrofiki), osebe z motnjami v duševnem razvoju (varovanci Janeza Levca z downovim sindromom, avtisti), varovanci Društva Zarja (posamezniki s poškodbami glave po prometnih nesrečah, ki imajo težave z ravnotežjem in orientacijo) in senzorično ovirani (slepi in slabovidni ter gluhi in naglušni ter gluhoslepi).

Projekta Prevoz na klic in Portal vzgoje in izobraževanja sta dobila prvo nagrado Eurocities 2013, v kategoriji "Smart Living".

POTOVANJE V ČASU PROMETNIH KONIC Osebam z oviranostmi sicer priporočamo, da potujejo izven prometnih konic, če je to le mogoče, saj kot ste sama ugotovila, drugi potniki ne morejo dovolj hitro odreagirati, če vstopa v poln avtobus oseba z oviranostjo. V primeru, da potujete v prometni konici, priporočamo, da se prej oglasite na prometno nadzornem centru na zgoraj navedenih številkah in se dogovorite, da vam bo voznik nudil pomoč pri potovanju.

Kaj je bistvo identifikacijske kartice?

Kartica omogoči, da nevidni postanejo vidni, saj je veliko gluhih in naglušnih, slepih in slabovidnih, in drugih oseb z oviranostmi, ki jih ne prepoznamo na prvi pogled in jim zato tako vozniki kot potniki težje pomagamo.

Kako do identifikacijske kartice?

Potnik ali potnica z oviranostjo bosta pred potovanjem izbral/a ustrezno kartico - glej spodaj priponke - jo natisnil/a in z velikimi tiskanimi črkami vpisal/a podatke, ki bodo na razpolago vozniku ali so-potnikom v primeru, če bo taista oseba potrebovala pomoč glede vstopa / izstopa ali ob izrednih dogodkih, ali če bo sama ocenila, da želi pomoč. Ko bo kartica natisnjena, jo bosta potnik ali potnica lahko umestil/a v prozorni ovitek, ki ovija urbano. Kartico bosta pokazal/a po lastni presoji vozniku ob vstopu na avtobus.

Ali je identifikacijska kartica lahko tudi prevozni izkaz za LPP? 

Identifikacijska kartica ni prevozni izkaz in z njo ne morete potovati brez ustrezne Urbane. Umestite jo v prozorni ovitek, ki obdaja Urbano.

Datoteke
PDF icon Identifikacijska kartica za gluhe in naglušne [pdf | 25 KB]
PDF icon Identifikacijska kartica za gluhoslepe [pdf | 30,8 KB]
PDF icon Identifikacijska kartica za osebe z motnjami v duševnem razvoju [pdf | 52,8 KB]
PDF icon Identifikacijska kartica za paraplegike [pdf | 24,8 KB]
PDF icon Identifikacijska kartica za slepe in slabovidne [pdf | 24,7 KB]
PDF icon Identifikacijska kartica za starejše, ki potrebujejo pomoč [pdf | 28,4 KB]
ISO 14001:2015 potrjuje vzpostavite in vzdrževanje sistema vodenja s področja ravnanja z okoljem OHSAS 18001 je britanski standard za varnost in zdravje pri delu in sistem za upravljanje varnosti. Njegov namen je, da bi vse organizacije, ki jih uvedejo uveljavljale varnost in zdravje pri delu. Splošno je OHSAS 18001 najbolj priznani svetovni standard za varnost in zdravje pri delu in sistem za upravljanja varnosti. ISO 9001:2015 potrjuje vzpostavitev in vzdrževanje sistema vodenja kakovosti

S prijavo na e- novice soglašate, da Javno podjetje Ljubljanski potniški promet d.o.o. uporabi vaš elektronski naslov za namene obveščanja o novostih, ponudbi, splošnih informacijah, povezanih z dejavnostjo, ki jo izvaja Javno podjetje Ljubljanski potniški promet d.o.o., dogodkih, nagradnih igrah in drugih aktualnih zadevah ter poslovnih informacijah ter da izvaja analize o branju poslanih vsebin za lastne potrebe. Vaše osebne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) Javno podjetje Ljubljanski potniški promet d.o.o. lahko obdeluje do preklica vaše privolitve.

Hkrati ste s prijavo na e-novice seznanjeni, da se iz sistema obveščanja (e-novic) lahko kadarkoli odjavite preko povezave, ki bo v vsakem sporočilu.

Javno podjetje Ljubljanski potniški promet d.o.o. se zavezuje, da elektronskega naslova ne bo posredoval, posodil ali prodal tretji osebi, brez predhodnega obvestila in pridobitve pisnega soglasja posameznika, in da bo vaše osebne podatke skrbno varoval v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov.

Osebne podatke o posamezniku/ici bo Javno podjetje Ljubljanski potniški promet d.o.o. obdeloval zgolj v okviru zgoraj naštetih namenov zbiranja.