Oblačno
  • -2 °C
  • Oblačno
Reported on:
17. December 2017 - 12:00

080 18 88

Na to številko lahko posredujete svoje mnenja, vprašate za spremembe linij, obvoze in vozne rede, tehnične preglede, homologacije ali tahografe...

080 18 88

Na to številko lahko posredujete svoje mnenja, vprašate za spremembe linij, obvoze in vozne rede, tehnične preglede, homologacije ali tahografe...

Trideset novih avtobusov na zemeljski plin

Flota Ljubljanskega potniškega prometa je postala maja 2016 bogatejša za trideset novih, mestnih nizkopodnih zgibnih avtobusov, ki so z 18 m dolžine najdaljši zgibni avtobusi v voznem parku LPP. Z nakupom navedenih avtobusov se je zmogljivost Ljubljanskega potniškega prometa v jutranjih konicah povečala, kar je še posebej pomembno za najbolj obremenjene linije, na katerih novi avtobusi tudi obratujejo.

Novi avtobusi na Slovenski cesti, 7.5.2016, foto: Tamara Deu

Najnovejši avtobusi so opremljeni v skladu z najnovejšimi evropskimi standardi. So nizkopodni, imajo video sistem, LED prikazovalnike, so prilagojeni na vseh področjih osebam z oviranostmi (imajo klančino, glasovne napovednike, napoved v smeri vožnje, prikazovalnike nad voznikom, ustrezne prostore za starejše in osebe z oviranostmi, ustrezno obarvano oprijemalno drogovje ter nosijo oznako najnovejšega evropskega standarda za izpušne pline EURO VI.

Z novimi avtobusi se je povprečna starost voznega parka mestnega potniškega prometa pomladila na 8,73 let. Z modernimi avtobusi, ki za pogonsko gorivo uporabljajo zemeljski plin smo izboljšali kakovost urbanega življenja v Ljubljani, saj je posledica novih avtobusov nižja raven hrupa in čistejši zrak.

Obnova voznega parka LPP

Novi avtobusi predstavljajo do sedaj drugi največji nakup za obnovo voznega parka LPP. Od leta 2007 do sedaj je bilo zamenjanih že skupno 131 avtobusov, od tega 47 solo in 84 zgibnih.

Novi avtobusi so bili na ogled 7. maja 2016 na Slovenski cesti med Gosposvetsko in Šubičevo od 8.00 do 14.30 ure, ob otvoritvi južnega dela Slovenske ceste.

Kmalu še sedem novih avtobusov

Ljubljanski potniški promet, ki vsakodnevno zapelje do 200.000 potnikov, bo pod okriljem lastnice Mestne občine Ljubljane, kmalu po predstavitvi tridesetih novih zgibnih avtobusov na stisnjen zemeljski plin dobavil še sedem avtobusov, ki ustrezajo najstrožjim okoljskim zahtevam EURO VI. Avtobuse bo kupila Mestna občina Ljubljana s finančno spodbudo EKO sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada.

Tehnične značilnosti

Znamka / Tip vozila:     

MAN Lion's City G                                        

Vrsta vozila

zgibni mestni avtobus, nizkopodni

Pogonsko gorivo

zemeljski plin

Emisijski razred

EURO VI

Shranjevanje goriva

v visokotlačnem rezervoarju pri pritisku 200 bar (CNG)

Volumen rezervoarja

1690 litrov, kar zadošča za shranjevanje približno 240 kg plina pri tlaku 200 barov                 

Število vrat

4, notranje odpiranje

Dolžina avtobusa

17980 mm

Širina

2500 mm

Višina

3370 mm

Motor

6 valjni vrstni motor

Prostornina motorja

12.816 cm3                                                      

Moč motorja

228 kW (310 KM) pri 2000 vrt/min

Navor motorja

1250 Nm od 1000 – 1700 vrt/min                   

Menjalnik

avtomatski, VOITH D 864.6 z integriranim retarderjem in opremljen s programom Senso Top za prilagajanje konfiguraciji terena

Doseg avtobusa

poln rezervoar plina pod pritiskom 200 bar zadošča za 400 km mestne vožnje

Masa avtobusa

17.010 kg                                            

Število potniških mest

155

Število sedežev

36

Število stojišč

120

Poraba goriva je odvisna od načina vožnje, vremenskih razmer, obremenjenosti vozila in prometnih razmer. Skupna pogodbena vrednost za 30 avtobusov brez DDV je 9,3 milijona EUR.

Najsodobnejša oprema - ključne značilnosti

-nizkopodni mestni zgibni avtobusi

-sistem proti priprtju potnikov med vrati

-odpiralna avtomatika vrat

-kamere za preventivno preprečevanje nasilja

-prilagojena in ergonomično oblikovana voznikova kabina

-avtomatska klimatska naprava z integriranim stropnim gretjem

-poseben prostor za invalidski oz. otroški voziček

-primerno število navpičnih in vodoravnih oprijemnih drogov in oprijemal na naslonjalih sedežev za slepe in slabovidne

-preklopna nakladalna ploščad (klančina) za invalidske in otroške vozičke

-glasovni napovednik postaj, z enakomerno slišnostjo po vsem vozilu

-notranji prikazovalnik informacij potnikom, v izvedbi s svetlečimi diodami

-zunanji prikazovalniki za smer vožnje v LED izvedbi

-sistem za določanje lokacije vozila na liniji (GPS)

-vgrajen sistem za avtomatiziran nadzor voznega parka

Opis opreme avtobusov

Avtobusi so nizkopodni. Obenem je določena največja dopustna višina vstopa / izstopa za lažje gibanje oseb s posebnimi potrebami. Znotraj avtobusov so dopustni le blagi nagibi (nekaj stopinj) pohodne površine, ki ne smejo ovirati potnikov, ki imajo težave pri gibanju.

Odpiralna avtomatika vrat omogoča potnikom, da si sami odpirajo vrata. Pred zapiranjem vrat se oglasi tonski signal, ki potnika obvesti, da se vrata zapirajo. Dodatno je varnost proti zaprtju vrat omogočena s sistemom proti priprtju. Zaznavanje potnikov med vrati je izvedeno s pomočjo fotocelice. V primeru priprtja se avtomatično sproži zavora. Robovi pohodnih površin so posebej označeni. V avtobusih so nameščene kamere za preventivno preprečevanje nasilja nad vozniki in potniki. Obenem služijo kamere spremljanju varnosti potnikov pri izstopanju, o čemer je potnik obveščen z obvestilom pri vstopnih vratih oz. pred vstopom v avtobus.

Voznikova kabina je prilagojena tako, da voznik ne čuti vdora hladnega zraka in da je zavarovan pred morebitnimi fizičnimi grožnjami. Obenem lahko voznik preverja plačilo prevoza, komunicira s potniki in hitro izstopa iz svoje „kabine“, pri roki sta gasilni aparat in prva pomoč. Vozilo je opremljeno z avtomatsko klimatsko napravo z integriranim stropnim gretjem. Klimatska naprava zagotavlja segrevanje in hlajenje zraka, sušenje zraka ter ustrezno izmenjavo zraka. Zračni tok ni neposredno usmerjen v potnike temveč pod strop in v stekla.

V vozilu je poseben prostor za invalidski ali otroški voziček. Prostor je ustrezno opremljen, da se voziček lahko varno pritrdi. Potnik s posebnimi potrebami lahko s tipko s simbolom vozička vozniku sporoči, da želi izstopiti. V notranjosti vozila je v pod pri drugih vratih vgrajena preklopna nakladalna ploščad (klančina), ki jo voznik ročno dvigne in postavi na zunanjo stran vozila, da lahko potnik z invalidskim vozičkom zapelje v notranjost avtobusa. Vgrajeno je varovalo, ki preprečuje speljevanje vozila, če je nakladalna ploščad v zunanjem položaju. V potniškem prostoru je zadostno število navpičnih in vodoravnih oprijemnih drogov in oprijemal na naslonjalih sedežev, ki omogočajo varen oprijem stoječim potnikom, kar je posebej pomembno za slepe in slabovidne. Na horizontalnih drogovih so na vsakih 50 cm montirane oprijemne zanke, da se lahko primejo potniki, ki so nižje rasti. Na vratnih krilih vrat ali v bližini vrat so nameščena oprijemala, ki olajšajo vstop oziroma izstop potnikov.

Vozila so opremljena z ozvočenjem, ki je povezano z glasovnim napovednikom postaj, z enakomerno slišnostjo po vsem vozilu ter s prikazovalniki, na katerih se izpišejo: ime postajališča, na katerem se avtobus nahaja (v povezavi z govornim napovednikom postajališč) in dnevni čas in sporočila za potnike. Zunanji LED prikazovalniki za smer vožnje so na prednji, stranski in zadnji strani avtobusa. Komunikacija med avtobusom in operativnim prometnim centrom LPP ter nadzor nad obratovanjem avtobusov se izvajata s pomočjo vgrajenega sistema za avtomatiziran nadzor voznega parka.

1 |
+ -
Prikaži več Prikaži manj