Aktualno

V Ljubljani sledimo novim tehnologijam s področja trajnostne mobilnosti

Zazrti v prihodnost, smo v okviru Evropskega tedna mobilnosti v Ljubljani začeli s testiranjem mestnega avtobusa na vodik. S tem sledimo načelu ničelnih izpustov ter ciljem Celostne prometne strategije Mestne občine Ljubljana in ambicioznim ciljem s področja trajnostne mobilnosti.

V Mestni občini Ljubljana, Javnem holdingu Ljubljana, Energetiki Ljubljana in Ljubljanskem potniškem prometu sistematično sledimo novim tehnologijam in trendom s področja trajnostne mobilnosti. Že leta 2021 smo začeli s podrobno analizo preverjanja možnosti uvajanja vodika kot pogonskega goriva za mestne avtobuse Ljubljanskega potniškega prometa.

Avtobus na vodik, foto Nik Rovan
Avtobus na vodik, foto Nik Rovan.

Poleg dejstva, da so avtobusi, ki jih poganja vodik, brez emisij, je njihova prednost tudi v tem, da vodikova tehnologija, v primerjavi z baterijskimi električnimi vozili, omogoča uspešno shranjevanje zelene električne energije sočasno s proizvodnjo ter predvsem na daljše časovno obdobje. Prednost je tudi razdalja, ki jo avtobus prepelje z enim polnjenjem in se lahko primerja z razdaljo, ki jo trenutno dosegajo avtobusi s konvencionalnim, dizelskim pogonom. Žal pa je vodikova tehnologija še vedno zelo draga, zato je obsežnejše posodabljanje flote z avtobusi na vodik, ki je povezano z visokimi nabavnimi stroški vozil, stroški izgradnje proizvodnje enote za vodik in stroški ostalih investicij, ki so za vpeljavo vodika nujno potrebne, ekonomsko nevzdržno. Zaradi tega je za vzpostavitev nove tehnologije in ohranjanje trenutne dostopnosti javnega potniškega prometa nujno sodelovanje z državo.

Mestni avtobus na vodik bo po Ljubljani vozil od 22. do 30. septembra na liniji 2. Premično polnilnico za potrebe polnitve avtobusa smo v sodelovanju s podjetjem Messer za testno obdobje namestili na  sedežu Energetike Ljubljana. V času testiranja bomo spremljali različne tehnične parametre delovanja vozila, spremljali pa bomo tudi uporabniško izkušnjo.

Na podlagi ugotovitev testne uporabe avtobusa Caetano HV City Gold in zaključnih analiz ter izkušenj tujih prevoznikov, ki avtobuse na vodik že uporabljajo, bomo, v želji meščankam in meščanom ponuditi prijetno uporabniško izkušnjo brez škodljivih emisij in hrupa, nadaljevali z aktivnostmi, da vodikovo tehnologijo v največji možni meri vpeljemo tudi v floto Ljubljanskega potniškega prometa.

ISO 14001:2015 potrjuje vzpostavite in vzdrževanje sistema vodenja s področja ravnanja z okoljem OHSAS 18001 je britanski standard za varnost in zdravje pri delu in sistem za upravljanje varnosti. Njegov namen je, da bi vse organizacije, ki jih uvedejo uveljavljale varnost in zdravje pri delu. Splošno je OHSAS 18001 najbolj priznani svetovni standard za varnost in zdravje pri delu in sistem za upravljanja varnosti. ISO 9001:2015 potrjuje vzpostavitev in vzdrževanje sistema vodenja kakovosti

S prijavo na e- novice soglašate, da Javno podjetje Ljubljanski potniški promet d.o.o. uporabi vaš elektronski naslov za namene obveščanja o novostih, ponudbi, splošnih informacijah, povezanih z dejavnostjo, ki jo izvaja Javno podjetje Ljubljanski potniški promet d.o.o., dogodkih, nagradnih igrah in drugih aktualnih zadevah ter poslovnih informacijah ter da izvaja analize o branju poslanih vsebin za lastne potrebe. Vaše osebne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) Javno podjetje Ljubljanski potniški promet d.o.o. lahko obdeluje do preklica vaše privolitve.

Hkrati ste s prijavo na e-novice seznanjeni, da se iz sistema obveščanja (e-novic) lahko kadarkoli odjavite preko povezave, ki bo v vsakem sporočilu.

Javno podjetje Ljubljanski potniški promet d.o.o. se zavezuje, da elektronskega naslova ne bo posredoval, posodil ali prodal tretji osebi, brez predhodnega obvestila in pridobitve pisnega soglasja posameznika, in da bo vaše osebne podatke skrbno varoval v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov.

Osebne podatke o posamezniku/ici bo Javno podjetje Ljubljanski potniški promet d.o.o. obdeloval zgolj v okviru zgoraj naštetih namenov zbiranja.