O družbi

Vozni park in statistični podatki

Metanbusi

Flota Ljubljanskega potniškega prometa je postala maja 2016 bogatejša za trideset novih, mestnih nizkopodnih zgibnih avtobusov, ki so z 18 m dolžine najdaljši zgibni avtobusi v voznem parku LPP. Z nakupom navedenih avtobusov se je zmogljivost Ljubljanskega potniškega prometa v jutranjih konicah povečala, kar je še posebej pomembno za najbolj obremenjene linije, na katerih novi avtobusi tudi obratujejo.

Novi avtobusi na Slovenski cesti, 7.5.2016, foto: Tamara Deu

Najnovejši avtobusi so opremljeni v skladu z najnovejšimi evropskimi standardi. So nizkopodni, imajo video sistem, LED prikazovalnike, so prilagojeni na vseh področjih osebam z oviranostmi (imajo klančino, glasovne napovednike, napoved v smeri vožnje, prikazovalnike nad voznikom, ustrezne prostore za starejše in osebe z oviranostmi, ustrezno obarvano oprijemalno drogovje ter nosijo oznako najnovejšega evropskega standarda za izpušne pline EURO VI.

Z novimi avtobusi se je povprečna starost voznega parka mestnega potniškega prometa pomladila na 8,73 let. Z modernimi avtobusi, ki za pogonsko gorivo uporabljajo zemeljski plin smo izboljšali kakovost urbanega življenja v Ljubljani, saj je posledica novih avtobusov nižja raven hrupa in čistejši zrak.

Obnova voznega parka LPP

Novi avtobusi predstavljajo do sedaj drugi največji nakup za obnovo voznega parka LPP. Od leta 2007 do sedaj je bilo zamenjanih že skupno 131 avtobusov, od tega 47 solo in 84 zgibnih.

Novi avtobusi so bili na ogled 7. maja 2016 na Slovenski cesti med Gosposvetsko in Šubičevo od 8.00 do 14.30 ure, ob otvoritvi južnega dela Slovenske ceste.

Kmalu še sedem novih avtobusov

Ljubljanski potniški promet, ki vsakodnevno zapelje do 200.000 potnikov, bo pod okriljem lastnice Mestne občine Ljubljane, kmalu po predstavitvi tridesetih novih zgibnih avtobusov na stisnjen zemeljski plin dobavil še sedem avtobusov, ki ustrezajo najstrožjim okoljskim zahtevam EURO VI. Avtobuse bo kupila Mestna občina Ljubljana s finančno spodbudo EKO sklada, Slovenskega okoljskega javnega sklada.

Tehnične značilnosti

Znamka / Tip vozila:     

MAN Lion's City G                                        

Vrsta vozila

zgibni mestni avtobus, nizkopodni

Pogonsko gorivo

zemeljski plin

Emisijski razred

EURO VI

Shranjevanje goriva

v visokotlačnem rezervoarju pri pritisku 200 bar (CNG)

Volumen rezervoarja

1690 litrov, kar zadošča za shranjevanje približno 240 kg plina pri tlaku 200 barov                 

Število vrat

4, notranje odpiranje

Dolžina avtobusa

17980 mm

Širina

2500 mm

Višina

3370 mm

Motor

6 valjni vrstni motor

Prostornina motorja

12.816 cm3                                                      

Moč motorja

228 kW (310 KM) pri 2000 vrt/min

Navor motorja

1250 Nm od 1000 – 1700 vrt/min                   

Menjalnik

avtomatski, VOITH D 864.6 z integriranim retarderjem in opremljen s programom Senso Top za prilagajanje konfiguraciji terena

Doseg avtobusa

poln rezervoar plina pod pritiskom 200 bar zadošča za 400 km mestne vožnje

Masa avtobusa

17.010 kg                                            

Število potniških mest

155

Število sedežev

36

Število stojišč

120

Poraba goriva je odvisna od načina vožnje, vremenskih razmer, obremenjenosti vozila in prometnih razmer. Skupna pogodbena vrednost za 30 avtobusov brez DDV je 9,3 milijona EUR.

Najsodobnejša oprema - ključne značilnosti

-nizkopodni mestni zgibni avtobusi

-sistem proti priprtju potnikov med vrati

-odpiralna avtomatika vrat

-kamere za preventivno preprečevanje nasilja

-prilagojena in ergonomično oblikovana voznikova kabina

-avtomatska klimatska naprava z integriranim stropnim gretjem

-poseben prostor za invalidski oz. otroški voziček

-primerno število navpičnih in vodoravnih oprijemnih drogov in oprijemal na naslonjalih sedežev za slepe in slabovidne

-preklopna nakladalna ploščad (klančina) za invalidske in otroške vozičke

-glasovni napovednik postaj, z enakomerno slišnostjo po vsem vozilu

-notranji prikazovalnik informacij potnikom, v izvedbi s svetlečimi diodami

-zunanji prikazovalniki za smer vožnje v LED izvedbi

-sistem za določanje lokacije vozila na liniji (GPS)

-vgrajen sistem za avtomatiziran nadzor voznega parka

Opis opreme avtobusov

Avtobusi so nizkopodni. Obenem je določena največja dopustna višina vstopa / izstopa za lažje gibanje oseb s posebnimi potrebami. Znotraj avtobusov so dopustni le blagi nagibi (nekaj stopinj) pohodne površine, ki ne smejo ovirati potnikov, ki imajo težave pri gibanju.

Odpiralna avtomatika vrat omogoča potnikom, da si sami odpirajo vrata. Pred zapiranjem vrat se oglasi tonski signal, ki potnika obvesti, da se vrata zapirajo. Dodatno je varnost proti zaprtju vrat omogočena s sistemom proti priprtju. Zaznavanje potnikov med vrati je izvedeno s pomočjo fotocelice. V primeru priprtja se avtomatično sproži zavora. Robovi pohodnih površin so posebej označeni. V avtobusih so nameščene kamere za preventivno preprečevanje nasilja nad vozniki in potniki. Obenem služijo kamere spremljanju varnosti potnikov pri izstopanju, o čemer je potnik obveščen z obvestilom pri vstopnih vratih oz. pred vstopom v avtobus.

Voznikova kabina je prilagojena tako, da voznik ne čuti vdora hladnega zraka in da je zavarovan pred morebitnimi fizičnimi grožnjami. Obenem lahko voznik preverja plačilo prevoza, komunicira s potniki in hitro izstopa iz svoje „kabine“, pri roki sta gasilni aparat in prva pomoč. Vozilo je opremljeno z avtomatsko klimatsko napravo z integriranim stropnim gretjem. Klimatska naprava zagotavlja segrevanje in hlajenje zraka, sušenje zraka ter ustrezno izmenjavo zraka. Zračni tok ni neposredno usmerjen v potnike temveč pod strop in v stekla.

V vozilu je poseben prostor za invalidski ali otroški voziček. Prostor je ustrezno opremljen, da se voziček lahko varno pritrdi. Potnik s posebnimi potrebami lahko s tipko s simbolom vozička vozniku sporoči, da želi izstopiti. V notranjosti vozila je v pod pri drugih vratih vgrajena preklopna nakladalna ploščad (klančina), ki jo voznik ročno dvigne in postavi na zunanjo stran vozila, da lahko potnik z invalidskim vozičkom zapelje v notranjost avtobusa. Vgrajeno je varovalo, ki preprečuje speljevanje vozila, če je nakladalna ploščad v zunanjem položaju. V potniškem prostoru je zadostno število navpičnih in vodoravnih oprijemnih drogov in oprijemal na naslonjalih sedežev, ki omogočajo varen oprijem stoječim potnikom, kar je posebej pomembno za slepe in slabovidne. Na horizontalnih drogovih so na vsakih 50 cm montirane oprijemne zanke, da se lahko primejo potniki, ki so nižje rasti. Na vratnih krilih vrat ali v bližini vrat so nameščena oprijemala, ki olajšajo vstop oziroma izstop potnikov.

Vozila so opremljena z ozvočenjem, ki je povezano z glasovnim napovednikom postaj, z enakomerno slišnostjo po vsem vozilu ter s prikazovalniki, na katerih se izpišejo: ime postajališča, na katerem se avtobus nahaja (v povezavi z govornim napovednikom postajališč) in dnevni čas in sporočila za potnike. Zunanji LED prikazovalniki za smer vožnje so na prednji, stranski in zadnji strani avtobusa. Komunikacija med avtobusom in operativnim prometnim centrom LPP ter nadzor nad obratovanjem avtobusov se izvajata s pomočjo vgrajenega sistema za avtomatiziran nadzor voznega parka.

Spremembe linij

V ponedeljek, 11. maja, poskusno uvajamo novo podaljšano linijo 1 D (Vižmarje – P + R Dolgi most). Linija bo obratovala izmenično z linijo 1 do končnega postajališča Mestni log in nato samostojno nadaljevala pot po trasi do postajališča P + R Dolgi most.

Več ...

Na Ježici bo od 1. decembra 2014 dalje vzpostavljena nova prestopna točka za potnike mestnega potniškega prometa in voznike osebnih vozil, ki potujejo v Ljubljano iz smeri Domžal, Kamnika, Trzina. zadnje spremembe linij 8, 11 in 26 so v skladu s prometno politiko mesta, ki narekuje razmrebenitev centra mesta z osebnimi vozili. (Linijo 26 smo s P + R Ježica po 5.1.2015 preusmerili na postajališče Ježica, da bi potniki lažje prestopali razen na liniji 8 in 11 tudi na linijo 6.)

Več ...

Od 30. septembra 2014 dalje obratuje med občino Žiri in občino Vrhnika podaljšana linija Ljubljanskega potniškega prometa »46 (Vrhnika – Smrečje – Žiri)«. Potniki se lahko zapeljejo na omenjeni liniji z enotno mestno kartico Urbano.

Več ...

Od ponedeljka, 30 septembra 2013, bo na željo potnikov preusmerjena linija 20, ki se bo po novem približala osrednji tržnici.

Več ...

Ob spremembi prometne ureditve na Slovenski cesti (22.9.2013) bosta trasi linij 13 in 20 spremenjeni, na Ilirski (Hrvatskem trgu) pa bo urejeno novo postajališče. Obe liniji bosta po novem hitrejši in bolj dostopni za uporabo sistema P+R v Stožicah in Fužinah (Chengdujska). Zaradi pričakovanega povečanega števila potnikov na vseh linijah Ljubljanskega potniškega prometa, bodo dodani odhodi avtobusov na najbolj obremenjenih linijah 1 in 6.

Več ...

Z novim šolskim letom (od 2. septembra 2013 dalje) bodo potniki v občinah Škofljica, Grosuplje, Ivančna Gorica in Vrhnika na rednih medkrajevnih linijah lahko potovali pogosteje. Poteki tras se bodo deloma spremenili. V teh občinah bodo od septembra šolske linije na voljo tudi drugim potnikom, plačilo prevoza na le-teh pa bo znotraj območnega sistema možno samo s kartico urbana. V občini Brezovica, in sicer na območju od Podpeči (Jereb) do Rakitne in vse do Goričice pod Krimom, bodo linije LPP ponovno umeščene v drugo območje.

Več ...

V torek, 2. aprila, bo na pobudo meščanov in meščank iz četrtnih skupnosti Sostro, Golovec, Moste in Jarše začela voziti linija 24 po podaljšani trasi in sicer bo po novem obratovala od Bizovika do Žal. Podaljšek trase bo od zdajšnje končne postaje na Kodeljevem, potekal po Kajuhovi ulici, Šmartinski cesti in Pokopališki ulici vse do postajališča Žale.

Več ...

V ponedeljek, 4.marca 2013 je Občina Dobrova – Polhov Gradec z LPP in Mestno občino Ljubljana integrirala obstoječe linije 51 (Ljubljana – Dobrova - Polhov Gradec), 52 (Polhov Gradec – Črni Vrh) in 53 (Polhov Gradec – Suhi Dol), 55 (Ljubljana – Vrzdenec) ter 56 (Ljubljana – Šentjošt) v mrežo integriranih linij LPP. Integracija zagotavlja linijam povečano število odhodov avtobusov, enotno plačilno sredstvo Urbana, ki omogoča prestopanje tudi na mestne linije LPP v roku 90 min brez doplačila, nižje cene prevoza in vključitev v območni sistem LPP. Linije 51, 55 in 56 bodo v Ljubljani potekale po Tržaški, Aškerčevi in Slovenski cesti do Avtobusne postaje Ljubljana; avtobusi bodo ustavljali na postajališčih Bavarski dvor, Konzorcij (Nama), Aškerčeva, Tobačna, Vič in Dolgi most. Za potovanje v enem območju potnik plača 1,20€ za potovanje v roku 90 min s prestopanjem in 37€ za mesečno vozvonico ter 1,60€ za potovanje v dveh območjih oziroma za mesečno vozovnico 49€.

Več ...

V ponedeljek, 3.decembra 2012, je bila podaljšana linija 1 do novega kompleksa Snaga na Cesti dveh cesarjev. S podaljšanjem se je linija približala še Poštnemu centru ter naseljem na območju Ulice Malči Beličeve in Ceste dveh cesarjev. Novo končno obračališče linije 1 je prevzelo ime po starem obračališču; imenovalo se bo »Mestni log«.

Več ...

Takoj po praznikih, 5. novembra 2012, se bile spremenjene linije v občini Medvode in Vodice: podaljšana je bila linija 15 (Stanežiče-Medvode), uvedena linija 30 (Medvode - Vodice), vzpostavljeno novo prestopno stičišče v Medvodah in Vodicah, linija 60 (Ljubljana – Vodice – Polje) pa je bila okrepljena z odhodi proti Ljubljani.

Več ...

3. januarja sta bili podaljšani linija 3 in 3B.

Več ...

3. septembra 2012 smo uvedli podaljšanje linije 19 I do Iške vasi  in spremenili traso 3G znotraj Grospljega v t.i.krožno.

Statistični podatki

Prevoz potnikov zagotavljamo vse dni v letu, v manjšem obsegu le v času počitnic ali praznikov. Z nami dnevno potuje tudi do 200.000 potnikov. Celotna mreža linij LPP pokriva velik del ljubljanske osrednje regije.

Potnike zanesljivo, udobno in cenovno dostopno zapeljemo znotraj Mestne občine Ljubljana in v primestne občine: Borovnica, Brezovica, Vrhnika, Logatec, Horjul, Dobrova - Polhov Gradec, Medvode, Vodice, Mengeš, Cerklje na Gorenjskem, Ivančna Gorica, Grosuplje, Videm / Dobre polje, Škofljica, Iška vas in Gorenja vas (Poljane).Prevoz na rednih linijah poteka v skladu z objavljenimi voznimi redi, ki pa se lahko tudi spremenijo glede na večje dogodke in čas počitnic ali praznikov. Najbolj pogosto vozijo avtobusi pozimi in med tednom, v času jutranjih in popoldanskih prometnih konic. V času šolskih počitnic, praznikov in ob koncih tedna avtobusi vozijo redkeje. Posebni režimi obratovanja veljajo tudi ob 1. novembru in v božično-novoletnem obdobju, v Ljubljani pa so zaradi številnih prireditev, del na cestah in obiskov političnih delegacij pogosti tudi krajši in daljši obvozi. Mreža linij mestnega potniškega prometa pokriva približno 93 odstotkov urbanega območja MOL, kar pomeni, da je 93 odstotkov ljubljanskih gospodinjstev do prvega avtobusnega postajališča oddaljenih manj kot petsto metrov, kar je tudi evropski standard

Statistični podatki leto 2016

MPP Opremljenost avtobusov Povprečna starost
  224 vozil z elektronskim plačilnim sistemom URBANA 8,06 let
  223 vozil je klimatiziranih  
  166 vozil ima video nadzorni sistem  
  224 vozil je s prostorom za osebe z oviranostmi in otroške vozičke  
  224 vozil ima zvočne napovednike  
  182 vozil je z vstopno klančino za potnike na invalidskih vozičkih in potnike z otroškimi vozički   
  224 vozil je z notranjimi prikazovalniki nad voznikom  
  224 vozil je z zunanjimi prikazovalniki za boljšo vidnost objave linije  
  132 vozil je s 336 GEM digitalnimi zasloni za spremljanje novic  
MLP Opremljenost avtobusov Povprečna starost
  59 vozil z elektronskim plačilnim sistemom URBANA 9,99 let
  59 vozil je klimatiziranih  
  11 vozil ima video nadzorni sistem  
  3 vozila so s prostorom za osebe z oviranostmi in otroške vozičke  
  3 vozila imajo zvočne napovednike  
  3 vozila so z vstopno klančino za potnike na invalidskih vozičkih in potnike z otroškimi vozički  
  3 vozila  so z notranjimi prikazovalniki nad voznikom  
  11 vozil je z zunanjimi prikazovalniki za boljšo vidnost objave linije  
  3 vozila so s 9 GEM digitalnimi zasloni za spremljanje novic  
Mestni potniški promet

Št. avtobusov

31.12.2014

Opremljenost avtobusov Povprečna starost

Število linij: 42

 

Dolžina linij: 502.88 km

 

Uporabnikov: 556.901 različnih uporabnikov na letni ravni

 

Porast uporabnikov glede na leto 2013 je 0,7 %

 

Potovanj: 39.838.115

 

Največ potnikov: linija 6

215
  • 215 vozil z el. plačilnim sistemom Urbana
  • 192 vozil je klimatiziranih
  • 123 vozil ima video nadzorni sistem
  • 192 vozil je s prostorom za osebe z oviranostmi in otroške vozičke
  • 120 vozil ima zvočne napovednike
  • 145 vozil je z vstopno klančino za potnike na invalidskih vozičkih in potnike z otroškimi vozički
  • 176 vozil je z notranjimi prikazovalniki nad voznikom
  • 204 vozil je z zunanjimi prikazovalniki za boljšo vidnost objave linije
  • 156 vozil je s 568 GEM digitalnimi zasloni za spremljanje novic

10,51 let

 

Medkrajevni potniški promet Št. avtobusov
(31.12.2014)
Opremljenost avtobusov Povprečna starost

Število linij: 30+3G

 

Dolžina linij: 677km +25km 3G

 

Potovanj: 3.231.760

 

Porast potovanj na vseh medkrajevnih linijah leta 2014 v primerjavi z letom 2013 je 33,96 %

 

Največ potnikov: 3G in 47 Ljubljana - Vrhnika

62
  • 62 vozil z elektronskim plačilnim sistemom URBANA
  • 60 vozil je klimatiziranih
  • 12 vozil ima video nadzorni sistem
  • 2 vozili sta z vstopno klančino

8,98 let

S prijavo na e- novice soglašate, da Javno podjetje Ljubljanski potniški promet d.o.o. uporabi vaš elektronski naslov za namene obveščanja o novostih, ponudbi, splošnih informacijah, povezanih z dejavnostjo, ki jo izvaja Javno podjetje Ljubljanski potniški promet d.o.o., dogodkih, nagradnih igrah in drugih aktualnih zadevah ter poslovnih informacijah ter da izvaja analize o branju poslanih vsebin za lastne potrebe. Vaše osebne podatke (ime, priimek in elektronski naslov) Javno podjetje Ljubljanski potniški promet d.o.o. lahko obdeluje do preklica vaše privolitve.

Hkrati ste s prijavo na e-novice seznanjeni, da se iz sistema obveščanja (e-novic) lahko kadarkoli odjavite preko povezave, ki bo v vsakem sporočilu.

Javno podjetje Ljubljanski potniški promet d.o.o. se zavezuje, da elektronskega naslova ne bo posredoval, posodil ali prodal tretji osebi, brez predhodnega obvestila in pridobitve pisnega soglasja posameznika, in da bo vaše osebne podatke skrbno varoval v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov.

Osebne podatke o posamezniku/ici bo Javno podjetje Ljubljanski potniški promet d.o.o. obdeloval zgolj v okviru zgoraj naštetih namenov zbiranja.